Sluitpictogram om het venster te verlaten
Zoekpictogram

CTR-calculator: Bereken de klikfrequentie in 3 klikken

De click-through rate (CTR)-calculator van Publift is een gebruiksvriendelijke en volledig gratis tool waarmee u snel de CTR voor verschillende soorten marketingcampagnes kunt berekenen.

CTR-calculator

Disclaimer: Schattingen zijn afhankelijk van uw specifieke website en bestaande configuratie. Houd er rekening mee dat dit slechts schattingen zijn. Neem contact met ons op voor een meer gedetailleerde analyse of een persoonlijke demo door bovenstaand formulier in te vullen.

De click-through rate (CTR)-calculator van Publift is een gebruiksvriendelijke en volledig gratis tool om snel de CTR voor verschillende soorten marketingcampagnes te berekenen. Voer eenvoudig uw advertentievertoningen en klikken in, en ons algoritme berekent de CTR voor u.

Wat is klikfrequentie (CTR)?

In digitale marketing is de klikfrequentie (CTR) een maatstaf die het aantal klikken op een advertentie of e-mail aangeeft in verhouding tot het aantal keren dat deze is weergegeven (ook wel vertoningen genoemd).

Adverteerders en uitgevers gebruiken CTR om de effectiviteit van hun marketinginspanningen te meten, te analyseren welke advertenties de meeste aandacht van het publiek trekken en om de advertentie-inhoud aan te passen om de conversiepercentages te verbeteren.

Een hoge CTR betekent dat een advertentie goed aanslaat bij de gebruikers. Een lage CTR geeft daarentegen aan dat de advertentie mogelijk moet worden aangepast.

CTR wordt doorgaans gemeten voor:

  • Online advertenties zoals displayadvertenties, zoekadvertenties en pay-per-click (PPC) advertenties
  • Zoekmachineoptimalisatie (organische zoekresultaten op SERP)
  • E-mailmarketing (links en call-to-action-knoppen)
  • Social media marketing (links en CTA's)
  • On-site elementen (knoppen, afbeeldingen, koppen, enz. op een website)

Hoewel CTR waardevolle inzichten kan bieden in de prestaties van een advertentie, dient het te worden beschouwd in combinatie met andere statistieken, zoals conversiepercentage en kosten per klik (CPC), om een completer beeld te krijgen van de effectiviteit van een advertentiecampagne.

Formule voor klikfrequentie (CTR)

Gebruik deze formule voor de klikfrequentie om het succes van uw online marketing- en SEO-inspanningen te evalueren: CTR = (totaal aantal klikken) / (totaal aantal vertoningen). Stel bijvoorbeeld dat een advertentie aan 10.000 mensen is getoond en dat 200 van hen op de advertentie hebben geklikt. CTR = 200 / 10.000 = 2%

Hoe u de CTR berekent met de CTR-calculator

Met onze CTR-calculator kunt u uw CTR in drie eenvoudige stappen berekenen:

  1. Voer het aantal klikken in: Bepaal het aantal klikken dat uw advertentie of link heeft gegenereerd en voer dit in het veld 'Klikken' in de klikfrequentiecalculator in. U kunt deze gegevens meestal vinden in het analysedashboard van uw advertentieplatform of met behulp van een externe tool zoals Google Analytics.
  2. Tel je vertoningen: Voer vervolgens het aantal vertoningen van je advertentie in. Vertoningen verwijzen naar het aantal keren dat je advertentie aan potentiële kijkers is getoond. Voer het totale aantal advertentievertoningen in op de calculator.
  3. Bereken uw CTR: Zodra u het aantal klikken en vertoningen van gebruikers hebt ingevoerd, genereert de rekenmachine automatisch uw CTR-score, uitgedrukt in een percentage.

Wat wordt beschouwd als een goede CTR?

Een goede klikfrequentie (CTR) verschilt per branche en advertentietype. Zo kan de juridische dienstverlening een CTR van 5-6% als goed beschouwen, terwijl de kunst- en entertainmentindustrie streeft naar een gemiddelde CTR van 12-13%. Een goede CTR draait dus om het behalen van een hoger dan gemiddeld aantal klikken op uw advertenties of links ten opzichte van de algemeen aanvaarde benchmark voor die niche en dat advertentietype.

Veelgestelde vragen

Q.

Waarom is de klikfrequentie belangrijk?

Plus- of voeg pictogram toe in het wit

De klikfrequentie (CTR) is belangrijk omdat deze inzicht geeft in hoe aantrekkelijk en relevant uw advertenties zijn voor uw doelgroep. Dit kan op zijn beurt van invloed zijn op conversies en verkopen, aangezien meer mensen op een advertentie klikken in verhouding tot het aantal vertoningen dat de advertentie ontvangt, duidt op een grotere interesse van de consument in het geadverteerde product of de geadverteerde dienst.

Q.

Wat betekent 1% CTR?

Plus- of voeg pictogram toe in het wit

Een CTR van 1% betekent dat van de 100 vertoningen die een advertentie ontving, er één resulteerde in een klik.

Q.

Is een CTR van 20% goed?

Plus- of voeg pictogram toe in het wit

Ja, 20% is een goede CTR voor de meeste sectoren en niches, aangezien het gemiddelde rond de 4-5% ligt.

Q.

Wat beïnvloedt uw CTR?

Plus- of voeg pictogram toe in het wit

Er zijn verschillende factoren die van invloed kunnen zijn op uw klikfrequentie, waaronder de advertentieplaatsing , de advertentietekst, de doelgroep en de algehele gebruikerservaring.

Q.

Is een hogere CTR altijd beter?

Plus- of voeg pictogram toe in het wit

Een hoge CTR is goed, maar niet op zichzelf. Hoewel een hogere CTR kan betekenen dat meer mensen op uw advertenties of links klikken, betekent dit niet per se dat die klikken ook tot conversies leiden. Daarom moeten er ook andere statistieken in overweging worden genomen om het daadwerkelijke succes van uw marketingcampagne te meten.

Duik diep in programmatische advertenties

Video afspelen
Afspeelpictogram
Video afspelen
Layout Teardown: Aflevering 3 — De geavanceerde advertentiestrategie van Cars.com
Afspelen of video-icoon
46 minuten kijken
Layout Teardown: Aflevering 3 — De geavanceerde advertentiestrategie van Cars.com

In de aflevering van deze week nemen we een kijkje bij cars.com, een van de grootste automarktplaatsen in de VS. Ben en Brock bespreken gedetailleerde inzichten en suggesties voor het optimaliseren van de advertentie-inkomsten van cars.com.

Uitgevers
Bronnen voor uitgevers
Inzichten
Platformen
Alle
Video afspelen
Afspeelpictogram
Video afspelen
Wat is AdSense-arbitrage? Aanbevolen procedures voor het gebruik van AdSense-arbitrage
Afspelen of video-icoon
4 minuten kijken
Wat is AdSense-arbitrage? Aanbevolen procedures voor het gebruik van AdSense-arbitrage

We duiken diep in de wereld van AdSense-arbitrage: een baanbrekende strategie waarbij uitgevers investeren in advertenties om verkeer te genereren.

Uitgevers
Bronnen voor uitgevers
Monetisatie
Inzichten
Branche nieuws

Klaar om uw advertentie-inkomsten te verhogen?

Bent u een AdSense- of Google Ad Manager-gebruiker die uw bedrijf wil laten groeien?

AdSense is een prima startpunt, maar het is slechts één demand partner. Ontdek hoe u meer inkomsten uit uw site kunt halen zonder gebruikers te beïnvloeden met Publifts programmatische advertentieplatform Fuse.

Fuse is ook ontwikkeld voor onafhankelijke uitgevers die op zoek zijn naar toegang tot meer partners die premium-abonnementen afnemen.

Fuse is ook ontwikkeld voor onafhankelijke uitgevers die op zoek zijn naar toegang tot meer premium demand-partners. Krijg nog meer concurrentie voor je advertentieruimte met toegang tot meer dan 25 premium demand-partners. We koppelen je aan de beste partners voor jouw individuele site, met gepersonaliseerde advertentie-optimalisaties die uniek zijn voor jouw gebruikers en bedrijfsmodel. Krijg toegang tot al je rapportages op één plek met ons alles-in-één geautomatiseerde rapportagedashboard van Fuse.

Bent u een app-uitgever of -ontwikkelaar en wilt u uw advertentie-inkomsten verhogen?

Verhoog je in-app advertentie-inkomsten en laat je bedrijf groeien met Fuse Apps van Publift. We geven je toegang tot meer dan 10 partners die vraag naar app-advertenties aanbieden en zorgen ervoor dat je de juiste advertentieformaten hebt om je inkomsten te maximaliseren zonder de gebruikerservaring te beïnvloeden.

Ben je klaar om aan de slag te gaan?

Aan de slag